lördag 23 augusti 2014

SISTA VANDRINGEN I PFAFFLAR

SIsta dagen med vandring och det blev i Pfaffler. Regnet är tillbaka men höll upp när vi åkte buss uppför slingrande vägar uppför berget i två timmar och var framme. Det blev en ganska lång vandring uppför och mina vader skrek av smärta.





Vi kom upp på toppen för att gå ner lika långt igen till em hütte där det blev en fika med strudel för att sen ta sig uppför den långa hala backen igen. Dett var ett kalberg till skillnad från de andra bergen vi vandrat i. Här var annorlunda växter och djur.

Vi såg gems (typ bockar) och den svarta salamandern som bara finns i detta område som vi också hade lyckan att få se. När vi kom hem blev det liniment i massor och massage. Tur att vandringarna är över och det är två dagars bussfärd för mina vader har sagt upp bekantskapen med mig nu trist men så är det.


 Däremot är jag jätteglad all träning jag lagt ner de sista månaderna har gjort underverk för mina kondition, jag hade inga som helst problem att vandra länge och gå uppför.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar