fredag 29 mars 2013

Ridning i Salta


Sista dagen i Salta följde jag med gruppen för att rida. Jag har knappt suttit på en häst och ärinte förtjust i dessa djur så lite rädd var jag allt i början. Men kunde efter ett tag slappna av lite. Vi red genom tobak och majsfält, förbi hus och in i en skog. Trevlig runda. I slutet fick vi prova på att galoppera, tydligen skulle man hoppa mindre i sadeln då. Men det gjorde inte jag. Hoppade så jag nästan tappade andan. Efter 2.5 timmes ridning fick jag äntligen joppa av hästen med smärtande ljumskar. Vi satt oss i trädgården och fick lokalt vin som var otroligt gott. Sedan bjöds det på grillat och en massatillbehör. En av resans bästa middag, SÅ gott!! På bussen tillbaka till stan var stämningen väldigt god. Ännu en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar