fredag 29 mars 2013

Nytt land, Bolivia


Så det är dags att lämna Argentina för sista gången och åka till ett nytt land, bolivia. Nu får vi även känna på höjden. Vi ska upp på 4000m. Vi kör upp och ner för bergen på slingrande vägar. Det märks att det är syrefattigt, så fort vi rör oss kommer pulsen igång ochvi flämtar för ingenting. Men vilar jag lite mår jag bra igen. Har bara haft lite huvudvärk, det kan jag leva med. Märker också av höjden när jag lagar mat, det tar lite längre tid. Efter många timmar vid gränsen, bushcamp och många mil på höjd och slingrande vägar kom vi fram till gruvstaden Potosi. Nu börjar gänget känna av höjden med illamående, huvudvärk, hjärtklappningar och må allmänt konstigt. Gänget åkte på en tur till en gruva medans jag stannade på hotellet och spenderade hela dagen med att söka jobb.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar