onsdag 3 april 2013

Saltöken i Uyuni


Vi tog bussarna till Uyuni som var en tre timmars färd genom berg. Vi såg lamadjur beta och flamingos plaska runt i vatten. Jag jar sagt det förr och säger det igen, här är så vackert. Uyuni var en mysig lite stad och ligger precis vid saltöknen. Öknen är stor som skåne och 20 m djupt med bara salt. Vi åkte ut i öknen med jeepar och det ser ut som man kör på is och snö. Vi fick se hur det grävde upp saltet och slängde upp på flak. Väldigt annorlunda landskap och solglasögon var ett måste för saltet blänkte bra. Vi serverades lamakött som de dukade upp vid en ö mitt inne i öknen. Maten smältes under en promenad på ön som var full med stora kaktusar som är över 900 år gamla. Vart jag än tittade såg jag bara den vita öknen. På kvällen mötes gruppen upp på Fun extreme bar som bar bland den sjukaste jag varit på. Drinkarna och ölen serverades i glas föreställande bröst, snoppar och annat snuskigt. Samtidigt var det längesedan jag skrattade så mycket. De hade även drickspel som givetvis gick ut på att bli så full som möjligt. Jag hoppade över dessa spel men hängde med på att dricka upp en öl så fort som möjligt. Klarade man det på sju sek fick man ölen gratis. Det tog tio sek för mig så det var bara att pröjsa. Kvällen blev lagom sen men väldigt rolig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar