onsdag 10 april 2013

Jungle trail - dag fyra


Så är det sista dagen och det alla väntat på.....Machu Pichu. Med mina blåsfötter så valde jag att ta bussen upp till MP. Våra guider gick runt med oss. Tyvärr regnade det och var väldigt dimmigt så vi såg knappt Waynapichu, berget som man ser på alla bilder. Så jag tvekade att gå upp på berget, inte mycket utsikt där. Men nu hade jag en biljett dit och sist jag var här orkade jag inte upp. Så jag flåsade mig uppför berget och satt på toppen och såh hur molnen rörde sig runt bergen och ibland skymtade machu pichu till som uppefrån denna höjd ser ut som en kondor. Ju längre dagen gick desto mer blev himlen blå och solen tittade tillslut fram. Jag traskade runt bland ruinerna på egen hand och mötte tillsist lite från vår grupp som gjort riktiga inkaleden. Vi åkte ner till stan och firade med en öl och middag. På kvällen åkte vi tåg och buss tillbaka till Cusco.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar