onsdag 10 april 2013

Jungle trail - dag två

Halv åtta började vi vår långa vandring. Första delen var enkel, gick längst floden. Idag var våra gudier toppen. Varje paus vi hade fick vi en massa information och inka och peru. Längst vägen såg vi mangoträd, bananträd, avocado, kaffe, kakaoträd. Ja, allt gott ni kan tänka er. Sen började klättringen. Vi ska uppför 600 m stigning genom en varm och fuktig djungel. Väldigt brant, svettigt och jobbigt. Men fick många pauser med mer info. När vi tillsist nådde högsta punkten kom vi ur djungeln och vi kom ut på inkaleden och hade en fantastisk utsikt. Efter vår sena lunch började det småregna vilket bara var skönt, men gjorde dock vår väg lite hal. Vi gick brevid forsen igen hoppade från sten till sten. På ett ställe skulle vi över floden med en linbana som såg ut som ett hemmabygge. Vi fick sätta oss i en korg och sen var det en stackare som fick dra över oss. Efter tio timmars ganska tuff vandring kom vi tillsist fram till varma källor där vi genast hoppade. Väldigt skönt och avslappnande för kroppen. Tror vi alla störtade i säng och somnade snabbt.