tisdag 30 april 2013

Amsterdam inställt


Jag såg verkligen framemot att ha ett par dagar i Amsterdam innan jag åker hem, framförallt att få tråffa min vän Michele. Men mina planer grusades redan i Lima. Det är nämligen så här. Från början hade jag en biljett till Arlanda. Helt värdelöst när man vill till Skåne, dessutom landar jag i vår kära huvudstad lördagkväll då det tydligen inte går ett flyg eller plan vidare ut ir stan. Så jag fick hjälp att köpa en biljett till Köpenhamn och då samtidigt kunna stanna över helgen hos Michele. Sa till i Lima att jag vill ha ut min väska i Amsterdam och fick ett surt svar tillbaka att det är omökligt. Jag har en biljet till Arlanda så då ska min väska dit. En lång diskussion med surtanten och hennes chef hjälpte inte. De vägrade att hjälpa mig och hänvisade mig till personal på shipol. På Shipol verkade det nästan hoppfullt i början att jag skulle få ut min väska. Mötte flera stycken som hänvisade mig vidare men gav mig intrycket att det skulle lösa sig. Tills jag kom till ett rätt ställe, då ännu en surtant sa bestämt nej. Hon hänvisade mig ut till detas kontor där jag skulle avboka min biljett och betala 275 €. Gick till kontoret och träffade min vänpå väg dit. Jag blev inte gladare på kontoret utan fick tillslut ge mig. Mina val var pest eller kolera. Antingen betalar jag den sjukt höga avgiften eller går inte på planet och de plockar bort min väska och om jag inte betalar den sjukt höga avgiften slänger och förstör de min väska. Detta är inte klokt. Har tyvärr inte råd att betala så mycket och vill ha min väska så jag fick krama om min vän och snabbt springa till gaten och planet som tar mig till Arlanda. Vi var båda ganska besvikna ochjag blev inte gladare när jag kom till Stockholm och mitt enda alternativ var en buss till Helsingborg via Göteborg på 12 timmar. Var otroligt glad när jag traskade in på uppfarten och äntligen hemma. Märklig känsla att vara hemma och ska stanna hemma efter två års resande. Mina äventyr ute i världen är över men jag är övertygad att jag har många äventyr att se framemot här hemma. Är spännande att se vart jag kommer hamna och vart jag kommer jobba.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar