onsdag 3 april 2013

Dödens väg


Idag är det dags för en av de höjdpunkter enligt mig. Trots att jag inte är så förtjust i cykling. Tänk er en skogsväg hemma fast istället för små diken vid sidan så tänk er en bergsvägg på ena sidan och ett stup på flera hundra meter på andra sidan utan räcke. Det är dödens väg som vi cyklade nedför. Vi började på 4700 möh och avslutade på 1200 möh. Dock var dem två första milen på en stor asfalt med tung trafik. Gillade inte alls denna del. Det var en tjock dimma och när regnet kom kändes det halt. Men de sista fyra milen var det grusvägen jag precis beskrev. Lite läskigt i början innan jag kände mig bekväm, men sen vågade jag köra fort och det var hysteriskt kul. När vi började på grusvägen slutade det regna och naturen byttes ut från kargt berg till regnskog, jättevacker miljö att cykla i. I början på grusvägen var det fortfarande dimmigt och vi såg inte stupen vilket nog var en bra början. Men när vi var nere på 3000 möh lättade molnen och vi såg den slingrande vägen nedför som vi skulle ta oss nedför. Vi hade väldigt tydliga regler hur vi ska cykla för att undvika olyckor. Tyvärr finns det testesteronkillar som vill visa sig macho som vi alla blev irriterade påmen så slutade det illa för honom med och han fick inget medlidande av oss. Trötta efter fem timmars cykling var vi glada att alla i vår grupp klarade det och. vi har en t-shirt och film som bevis. Vi trodde det värsta var över men hemfärden var värre. Undrar om chaffisen har ett körkort? Han gjorde hemska omkörningar i kurvor och dimma och mörker avskräckte inte heller hans omkörningar. Något försenade kom vi tillsist till vår gemmensamma middag som bjöd på inhemsk mat och musik. Musiken kan jag vara utan men maten var god. Var väldigt trött efter en lång dag så jag somnade tidigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar