fredag 19 april 2013

Lima


En heldag i Lima, what to do? Jag följde med några på en turist buss som körde runt i stan i tre timmar och visade alla viktiga turistattraktitioner. Det ingick ett stopp där vi fick en guidad tur i katedralen. Jag fick se dem fina torgen och ganska mycket av denna stora stad så jag var nöjd. På eftermiddagen gick vi ner till havet där vi såg många surfare försöka hitta den rätta vågen och vi såg hur solen sjönk ner i havet som en stort rött klot. Vi tog en taxi och åkte till fontänparken och hann precis till showen. Men har man sett fontänen i Dubai var inte detta mycket att ha. Däremot fanns det många andra fina fontäner. Vi stod länge vid en fontän och bara skrattade. Den sprutade oregelbundet och folk försökte ta sig över utan att bli blöt, vilket gick sådär. Såg nog inte nån som inte blev blöt. Idag har det packats och sitter väll mest och väntar på att åka ut till flygplatsen. Jag har ju ändrat min biljett och kommer bara åka till Amsterdam och hälsa på en vän som bor lite utanför i en by som heter Hoorn. Vi träffades sist på Madagaskar och det ska bli väldigt kul att träffa henne igen innan jag åker hem och tar tag i mitt liv. Har sökt många jobb och hoppas verkligen att jag får napp snabbt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar