fredag 19 april 2013

mellan Cusco och Lima


Efter Cusco blev det en buschcamp innan vi kom till Nasca. Här satt jag mest i skuggan och läste medans de andra flög över linjerna och titta på mumier som jag gjorde sist här. Vi åkte vidare till Ica som ligger i öknen med stora sanddynor. Här hade vi avslutning och pinkfest. Det var en även en tur ut på sanddynorna med boogies och sandboard vilket jag tänkt göra. Men jag fick stanna hemma och snabbt skicka iväg mitt cv. Lång historia kort, jag sökte ett jobb och gjorde massa tester och av700 sökande kom jag vidare och hade mindre än en dag på mig att skicka cv. Håll tummarna att de hör avsig och vill ha mig på intervju. Samma dag fick jag även två sommarjobb. Efter Ica och storstädning av bussarna lämnades dem kvar pch vi hoppade på en lokalbuss ochåkte till Lima med ett stopp vid Paracas som även kallas fattigmans galapagos. Gruppen satt sig i båten men plötsligt gick de av igen. Blåste för mycket. Så vi tog bussen ut i nationalparken och vi fick se både sjölejon och pingviner. På kvällen kom vi fram till Lima.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar