tisdag 22 juli 2014

Dolly, Gröna lund och Mattias Klum


 
 
För att överleva en sommar utan allt för många semesterveckor, får man förgylla helgerna. Jag och Monica köpte Dolly Parton biljetter av ren impuls. Vi blev nog båda två lika chockade, för några Dolly-fans är vi inte. Men men, vi såg det mer som ett perfekt tillfälle att komma iväg och leka turist i vår vackra huvudstad.

Kom upp fredag eftermiddag och började med mat, promenad till Södermalm, lite vin och sen Dolly konsert som faktiskt var bättre än vi trött. Cool tant som orkar hålla en tre timmars lång konsert och överrraskade med att spela ett tiotal olika instrumnt. På lördagen blev det shopping hela dagen och sedan tog vi oss ut på Djurgården, närmare bestämt Gröna Lund. Blev förvånad att det var så pass lite folk och inga direkta köer till karusellerna. Perfekt, det blev mycket karusellåkning. Det roligaste var nog när vi skulle åka uppskjutet.....eller ska jag säga vad vi trodde var uppskjutet. Vi visste inte att den även skulle skjuta ner oss. Det gick upp för oss samma sekund det hände, vilken känsla. Precis innan stägningsdax satt vi oss i vår favorit berg&dalbana och vi behövde inte ens gå ur mellan gångerna utan åkte flera gånger i rad. Sen för första gången någonsin vann jag en sån där gigantiskt paket av choklad. Första satsningen vann jag 2 kg Geisha. Söndag blev det sen frukost, sen fotoutställning av Mattias Klum. Fantastiska foton, men vissa var ganska lika mina egna foton. Det roligaste var nog delen med foton från Raja Ampat dit jag ska i vinter. Klum bodde på samma ställe där jag ska bo.



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar