tisdag 9 augusti 2011

Curieuse island

Så i torsdags fick jag ju veta att jag ska jobba 10 veckor på samma ställe där jag gjorde mitt volontärarbete. Men det har blivit lite ändrade planer. Chris ringde mig dagen efter. Han berättade att personalen läst alla ansökningar och att de verkligen gillat mitt personliga brev och att de helst ville ha mig:).

Sa har ser campen ut dar jag ska bo denna gang, hehe:


Wow, jag lyckades alltså charma dem med min knackliga engelska. I min ansökan skrev jag ju att jag helst ville till Curieuse island, så det var kanske det som de gillade. Hur som helst så undrade Chris om jag fortfarande ville dit. Så nu ska flytta till en helt annan ö.
Sa har ser duschen ut:

Många undrar säkert varför jag väljer den mest primitiva base camp som varken har rinnande vatten eller el. Har man bott på en rosa buss tidigare utan dessa lyxigheter så är det inget som skrämmer.
Sa har ser naturen ut:



Jag tror jag hellre ville dit för att helt enkelt få en annan upplevelse med en annan personal, dykplatser och boende. Jag var ju där på besök och även om campen är liten och inte så ”lyxigt” som där jag bodde innan så gillade jag stället. Det är en liten ö och det finns absolut ingenting där mer än natur. Vi behöver ta en båt till grannön Praslin för att handla.
Lite info om ön. Det är den femte största ön, 3.5 km lång och 1.6 bred. För i tiden skickade man hit folk som hade spetälska idag är det en nationalpark där det inte bor folk mer än volontärer. I Seychellerna finns det en speciell sort av koksnötter och dem finns endast på Praslin och Curieuse som kallas Coco de mer. Man kan säga att det är två koksnötter som sitter ihop. Det ser ut som en rumpa om vi ska vara helt ärliga, haha. Sen bor även dem stora landsköldpaddorna på denna ö.


1 kommentar:

  1. :) rosa elefanten9 augusti 2011 kl. 16:16

    GRATTIS GRATTIS GRATTIS TILL BÅDE SCHOLARSHIIPET O ALLT ANNAT JUUUUUUUU ;)

    SvaraRadera