söndag 10 februari 2013

hola argentina!


Det var en lååååång flygresa ner till argentina men efter ett 12,5 timme från Paris så landade jag äntligen i Buenos Aires. Tog en taxi till hotellet och där var det alldeles tomt men fick ialla fall ett eget rum. Tog en promenad och fick i mig en lu ch och gick tillbaka till hotellet där jag äntligen mötte lite kända människor från mina tidigare resor. Följde med ett gäng till en restaurang vid kanalen och tog ett par glas vin och kände att nu har jag semester på riktigt. Gick tillbaka till hotellet och skulle duscha för att sen vara med på den gemmensamma middagen och träffa hela gruppen men efter varit vaken nästan två dygn somnade jag och vaknade inte ens av mitt alarm utan sov 13 timmar och det var en ny dag.
Hade alltså en dag att utforska BA, valde att ta lokalbussen ihop med Håkan och Kerstin till stadsdelen La boca, där alla husen och färgglada och väldigt turistigt med en massa fejkade tangopar man kunde bli fotad ihop med. Vi tog en fika och bara tittade på alla turister. Gick till fotbollsstadium där Maradona spelade för. Gick sen vidare till en annan stadsdel där riktiga tangopar dansar. Det var kul att titta på, ser väldigt svårt ut så med min stela kropp är det nog inget för mig. Sen gick vi längst hela kanalen tillbaka till hotellet med ett par vätskestopp. Den argentiska vinet Malbec är väldigt lättdruckit och gott. På kvällen samlades hela gruppen för att dricka champagne ochsäga förväl till dem som ska åka hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar