tisdag 25 juni 2013

MIDSOMMAR I PERSTORP

Jag har en kompis som ställer upp i vått och torrt så när hon för en gång skull bad mig om hjälp så ställde jag givetvis upp. Medans hon och hennes man åkte för lite avkoppling i Grekland flyttade jag in i deras hus och passade deras hund Fanta, katten Tuttis och huset. Från onsdagskväll till söndag kväll var huset mitt. Dessa dagar råkade även infalla på självaste midsommar och Ullis hade inget emot att komma och hålla mig lite sällskap i Perstorp av alla ställen. Blev en lugn men väldigt trevlig midsommar.


Jag fixade en lime och jordgubbstårta.


Ullis hade fixat midsommarkransar, som hon fick fixa lite eftersom våra huvuden var alldeles för små. Men dem var av jasminblom som luktar så gott.


Sen  var det bara att hugga in på sillen och nypotatisarna och Ullis hemmagjorde malörtsprit......behöver nog lära mig att dricka det där. Smakade starkt te...dock var det lent mot gommen, kändes inte så stark som en vanlig snaps. Precis som en traditionell midsommar kom regnet lagom när vi satt ute och skulle äta vår middag.

 Fast solen tittade dock fram så då fick det bli små grodorna runt vår inte så traditionella midsommarstång. Men det var kul att leka med dessa krukor som varit ett stort irritationsmoment för Kathy, hehe.

Vår midsommarhelg avslutade med att min vän brandmanchefen grillade korv i regnet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar