tisdag 18 juni 2013

REKRYTERINGSHELG

För några veckor sedan åkte jag upp till Stockholm för en rekryteringshelg för Rosa bussarna. Min uppgift var att ha hand om dem som sökt jobb som matansvariga och se vad de gick förr.

Jag åkte upp till vår vackra huvudstad en dag tidigare. Passade då på att dricka lite öl med Anna som jobbar som reseledare på RB, Alltid lika kul att träffa roliga och pratglada Anna. Efter några öl sa vi farväl och jag gick vidare för att träffa Jenny som jag reste runt med i sydamerika. Jenny var snäll nog att låta mig sova över.

Innan rekryteringshelgen började var jag på intervju hos världens resor. Gick väldigt bra och när de börjar köra lite mer Afrikaresor kan jag vara av intresse :).

Rekryteringshelgen började med att vi åkte ur stan i en rosa buss och jag lät mitt gäng planera helgens middag som de sedan handlade i Södertälje. Det blev två dagar med mycket, mat, lek och skratt. Mitt gäng skötte sig alldeles ypperligt och bjöd på mycket god mat och jag behövde inte göra så mycket.

Vi hade teambuildinglekar som var roliga. Ena dagen handlade det om våra sinnen så vi fick bla lukta och identifiera kryddor, lyssna och identifiera ljud. Ta oss igenom en bana med ögonbindel. Andra dagen handlade det om mer problemlösning.

Vi hade diskussioner hur man gör i olika lägen ute på resor. Var en massa galna exempel som faktiskt har hänt på tidigare resor och vi diskuterade hur vi hade gjort i dem situationerna. Inte så lätt alltid. På kvällen bjöds det på tre rätters och ööl och vin och stämningen var på topp denna underbara soliga sommarkväll. Vissa doppade sig i jacuzzin och vi andra bara njöt av att vara ute på landet där både älg och räv visade sig.

Jag tror alla var nöjda med helgen och jag tror vi har fått flera nya medarbetare. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar