tisdag 25 juni 2013

RESELEDARE I AFRIKA

Ja, att hitta jobb här hemma visade sig vara betydligt svårare än jag trott. Planen var ju att komma hem, hitta ett jobb och skaffa mig hem igen. Jag kommer fortfarande söka jobb men på söndag lämnar jag Sverige igen för nya äventyr i Afrika med Rosa bussarna. Jag blev erbjuden ett jobb och eftersom jag inte har nått annat var det ganska lätt att tacka ja. Dessutom ska jag inte vara matansvarig utan ska nu få prova på att vara reseledare. Nu när det börjar närma sig så kommer det mer och mer fjärilar i magen, nervositeten växer samtidigt som jag ser framemot detta.

Jag och min personal (känns väldigt lustigt att säga detta) åker ner till Nairobi och förbereder bussarna och har sedan tre dagars körning till Kigali i Rwanda innan gruppen kommer och resan börjar på riktigt. Jag ska jobba med Robban och Edvin som är duktiga chaufförer som jag jobbat med tidigare. Sen har jag även med mig två "praoelever". Tommy som ska vara matansvarig och Louise som ska köra buss. Dessa var med på rekryteringshelgen och var en av mina favoriter, så jag blev väldigt glad att höra att dessa två ska med. Känns som att vi är ett bra team och det kommer bli kul.

Här kan ni läsa om min resa:

http://www.rosabussarna.com/publish/Softadmin.aspx?id=3&JourneyId=64

Får se hur mycket jag kommer blogga. Ni har ju läst om samma resa tidigare, samtidigt är det ju nytt folk och det kommer bli nya äventyr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar