söndag 9 oktober 2011

Första veckan har gått

Så har det då redan gått en vecka. Den har varit fullsmockad med föreläsningar, dyk (ja inte för min del då), lära alla hur kompresssorn fungerar, vad man kan laga för mat osv. Om ni minns så delades vi upp i grupper som varje dag behövde laqa mat eller städa eller nått annat viktigt. Jag fick nu ta hand om en av dessa grupper. Vi har haft så himla kul ihop. De har alla varit intresserade att hjälpa till och inget gnäll. Min grupp fick till och med stående ovationer för maten vi lagade :). Maten har varit jättebra och de har lagat en massa god mat, hoppas de fortsätter med det. Har bara fått äta gröt en enda morgon. De andra morgnarna har vi fått pannkakor, chokladkakor, french toast, mums.Jag har ju då inte kunnat dyka men har haft fullt upp med att lära folk att fylla tankar, svara på miljoner frågor, hjälpt dem att lära sig koraller och till och med fått hålla egna korallföreläsningar vilket var nervöst första gången men det är skitkul att se hur imponerade dem är av mina kunskaper och hur intresserade alla är. Måste erkänna att den här gruppen känns betydligt bättre än den jag var i när jag var volontär. Trots att de är unga och många tjejer verkar det funka bra ändå....än så länge. Vi har tyvärr haft jättedåligt väder hela veckan. Det har regnat och då menar jag REGNAT!!!!!!! Vi har haft blixtar och åska så vi fått ställa in dyk. Förhoppningsvis blir det lite bättre nästa vecka. Så efter en veckas hårt arbete var vi alla värda en barbecuefest, som pga regn fick ställas in men det lät inte hindra vårt festhumör så vi lagade en massa god mat iaf och lärde känna varandra lite mer med flera olika drinkspel. Ar nu i Beau Vallon och har träffat mina fd kollegor på dykshopen och vi hade en kul kvall pa Lafaya och Tequila boom igar kvall.

1 kommentar:

  1. Rosa elefanten :)11 oktober 2011 kl. 20:18

    Tja det låter som att det varit en bra vecka trots busigt öga <3

    SvaraRadera