söndag 9 oktober 2011

Volontärerna anländer

Så kom då dagen när våra 32 volontärer kommer. Tre personer från personalen stack iväg redan klockan sex för att åka och hämta dem. Vi andra gick upp vid sju och drack kaffe och njöt av lugnet före stormen. Jag och Savi bakade några ingefärskakor som vi tänkte bjuda på när de kom. Vid tio tiden rullade bussarna in och vi mötte väldigt förväntansfulla unga människor, mest tjejer och fåtal killar som snarare kan kallas gubbar. Men det verkar vara ett riktigt trevligt gäng. Första timmarna var det en himla massa pappersarbete innan vi tog dem på en basecamptur och en massa andra informationsmöten. Personalen står för matlagningen de första tre dagarna, gäller att sätta ribban högt så det vet vad vi vill ha, hehe. Min uppgift var att mingla runt och helt enkelt bara prata med volontärerna. Vilket var lätt, de hade tusen frågor att ställa. Det blev en tidig kväll, alla var trötta.

Mitt rum som jag delar med Savi och Teagan som ocksa ar scholars:

1 kommentar:

  1. Hmmmmmmm.... Trodde du skrev att ni städat!!!! Vafasiken e detta för hiroshimabomb???? Jag får magsår ju ;)

    SvaraRadera