torsdag 29 augusti 2013

denali np


Det fina vädret har tagit slut. Hann knappt lägga mig i tältet förrän regnet började komma, men tältet höll tätt och min sovsäck höll värmen. När jag gick upp på morgonen efter en efterlängtad natt med sömn hade Andy fixat gott cowboykaffe (kokkaffe) som värmde kroppen innan jag tog mig till wildlife centre och hoppade på en safaribuss som skulleköra mig i nationalparken i åtta timmar. Trodde inte att jag skulle få se en grizzly med det dröjde inte länge förrän jag fick se min första. Så coolt!!



 Han vandrade runt och la sig ner, sat sig sen upp och sträckte på ,benen, väldigt mänskligt. Naturen är fantastisk vacker. Tundra och höga berg med mycket snö. Det är höst och höstfärgerna gör allt så vackert. Solen skiner lite ibland och görnaturen ännu vackrare. Jag lyckades se fyra grizzlybjörnar, tre älgar och tjugotal caribou (typ ren). Vilken fantastisk dag. Likabra som safari i afrika, men annorlunda. imorrn ska jag ut och vandra med en ranger. Jag gillar Alaska, mycket likt Patagonien memerpratglada människor. Som vanligt så har jag problem att lägga in foton, vilket är synd. Får lägga in dem när jag kommer hem.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar