fredag 6 september 2013

DENALI NP DAG 2


Idag skulle jag ut på en vandring med en ranger. Fick inte följa med killarna på deras vandring längre in i parken för mina skor var inte bra nog. Vilket i efterhand visade sig vara skitsnack, jag hade antagligen klarat av deras vandring bättre utan att bli plaskblöt, få se finare vyer och fler grizzlybjörnar. Så istället för tundra fick jag gå i en skog med blöt mossa som man sjönk ner i ända till knäna.





Det som gjorde vandringen bra förutom att vi fick en skön promenad var att rangern var otroligt duktig på djur och natur. Hon pratade konstant men det var väldigt intressant. Blev jag hungrig så var det bara att plocka olika sorters bär som blåbär, lingon, tranbär och andra bär jag aldrig hört talas om, däremot fick vi inte provsmaka några svampar. Så en ok promenad, men det bästa var nog bussen ut ur parken och jag fick se en STOR tjurälg med gigantiska horn.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar