fredag 6 september 2013

Ännu en dag i Dawson city


Måste nog erkänna att jag börjar bli gammal och bekväm. Börjar bli lite trött att kliva ur sin varma sovsäck på morgnarna och behöva frysa direkt och bli blöt. Det har regnat varje natt. Sen längtar jag efter en riktig toa man kan spola och har en varm sittring. Börjar bli trött på illaluktande, iskalla utedass. Men annars trivs jag bra här borta. Tog en runda i stan, snackade lite med campingägaren som hade mycket att berätta.


Jag funderade på att gå och ta den berömda drinken Sour toe som bara finns här. Men bara tanken äcklar mig. Det är alltså en drink med en förfrusen människotå i. Man ska inte dricka upp tån men den ska röra dina läppar och så får man ett certifikat, otroligt turistigt. Förra veckan var det en person som drack upp tån och fick böta 500 dollar. Så nu har de bara en tå kvar så böterna har stigit till 2500 $. Tänkte att så mycket pengar har jag inte så jag vågade helt enkelt inte riskera detta. De har till och med en slogan för drinken. You can drink it fast, you can drink it slow, as long as you kiss the toe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar