måndag 16 september 2013

Lake Malign


Dags för mer nationalparker och vacker natur. Vi kom ner till sjön Malign som låg vackert mellan berg och skog. Vi fick fyra timmar att vandra runt. Jag gick själv, tänkte det kunde vara skönt.

Gick längst sjön som egentligen inte var en stig. Men träffade trevliga vandrare längst vägen. Träffade ett par som bodde i Jasper och de såg inga problem att jag vandrade själv. De fanns inga björnar här med så mycket folk.

Så jag gick vidare själv. Fick ett tips av ett annat par hur jag kunde gena i skogen för att komma ut på den riktiga stigen, vilket jag gjorde. Men då kom tankarna om björn, tänk om de nu faktiskt finns iaf och undrade om jag skulle hitta stigen. Men jag blev varken björnmat eller gick vilse. När jag började närma mig parkeringen träffade jag Irma och Henning och de sa att de missat en björnhona med tre ungar vid bron. Gick sakta ditåt och förstod att jag missat chansen......men det hade jag inte.

Fick även denna gång följa björnarna en bra stund på nära håll. Ungarna busade runt, klättrade i träd och mamman mumsade på bär och ställde sig emellanåt på två tassar för att ha lite koll på oss. Helt magisk, men så mycket för att det inte fanns björn här.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar