söndag 6 oktober 2013

Vancouver - kärt återseende



Vi gjorde lite småändringar i vårt resschema. Istället för att få en eftermiddag i Vancouver körde Andy hela natten och vi sov på bussen så vi kom fram en dag tidigare till stan och fick en heldag där och kan sen åka vidare till Seattle och få en heldag där. På dan gjorde vi lite småstopp här och där. 

Så vi kom tidig förmiddag oh vi var ett gäng som hoppade på en hopon-hopoff buss. Bra sätt att se alla sevärdheter på en kort stund. Vi åkte ut till Stanley park och tittade på totempålar och utsikt över staden. Hoppade sen på bussen igen och såg china town och gas town. Åkte förbi hockeystadium där det tydligen är träningsmatch ikväll och Sedinarna ska spela. Det som berör mest är alla utslagna människor. Har sett mycket fattigdom, men då i länder som man vet är fattiga. Här blev det sån kontrast, med rika människor och fina kvarter och i dessa kvarter fult med hemlösa och knarkare.

Ett par veckor innan jag kom till Vancouver fick jag ett meddelande av en kär gammal vän som berätta att hon ska till Vancouver. Hon ska jobba och bo där några månader. Vi bestämmer oss för att försöka träffas. Jag får hennes adress där hon ska bo första veckan innan hon hittat eget boende. Vi fick oss ett gott skratt när det visar sig att vi inte bara bor på samma gata utan faktiskt samma hostel, haha. Så jag får träffa Susanne som jag åkt med i Västafrika för många år sedan. Men när vi träffas och käkar middag och tar några öl så känns det som att det var igår vi träffades. Det var precis som vanligt. Mycket prat och mycket skratt. Har haft en mycket bra dag idag, har inte bara fått se Vancouver, träffat Susanne utan jag har även blivit erbjuden ett jobb på Perstorp AB J.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar