söndag 6 oktober 2013

Penisar och blå lagun



Vi hittade ett mysigt kafé där vi åt frukost i lugn och ro. Sedan blev det en promenad. Vi hittade ett intressant museum med…….penisar. Vi var ju bara tvungna att kolla läget. Här fanns alla sorters penisar från olika djur. Stora och små, olika former…..lite bisarrt måste jag erkänna. 

På eftermiddagen tröttnade vi på att promenera i stan och åkte ut till Blå lagunen för att bada. Ag blev faktiskt positivt överraskad. Visst var det turistigt, men det var en lugn och skön stämning. 


Stort nog för att kunna simma runt själv. Det var varmt och skönt. Ja helt underbart faktiskt. Vi lämnade stället när solen gick ner, himlen var alldeles rosa. 

Vi avslutade dagen och vår Islands vistelse med att äta en isländsk specialitet. Lunnefågel. Smakade väldigt speciellt, går inte att förklara smaken. Gott men speciellt. Imorrn åker vi hem och jag ska tillbaka till Sverige och börja ett nytt Svenssonliv vilket är spännande och nervöst.

1 kommentar:

  1. Hej,

    Jag hitta din blogg när jag sökte på volontärer på Seychellerna, Jag har nu tagit mig igenom dina 10 veckor på Mahe och ser verkligen fram emot att åka nu i mitten på november. Jag skulle verkligen vara supertacksam om du hade några tips på utrustning eller saker som jag borde ta med mig som inte finns på packlistan men även om där finns ställen som jag absolut borde besöka. Du ser ut att ha haft en fantastisk upplevelse.

    hör gärna av dig till mig om du har tid.

    hälsningar

    Adriana Sava
    adriana_sava@hotmail.com

    SvaraRadera