lördag 9 april 2011

En vecka har gatt

Helg!!! Vilket betyder att vi är  lediga och får lämna campen (låter nästan som vi bor på ett fängelse). Det har varit en intensiv vecka med mycket intryck och mycket att lära. Men även en hel del häng i hängmattan. Jag och några få till har fördelen att redan vara advanced diver vilket betyder att våra dyk har varit lite roligare och lärorikare när det gäller alla koraller vi ska lära oss. Vi har fått egna lektioner om koraller och varit ute och fått dem utpekade och sedan fått försöka lära oss dem själva. Bara på en vecka känner jag att min dykning blivit så mycket bättre och plötsligt är det inte fiskarna som är intressantast utan korallerna. Himla kul att plötsligt få se så mycket mer. Jag är en av de få som hade turen att få se en haj trots att det inte är säsong just nu. Även två sköldpaddor. Sjalvklart hade jag ingen kamera med mig.


I fredags hade vi ett test så att vi kan bli first emergency responder, håll tummarna att jag klarade testerna.

Redan trött på maten, gröt varje morgon och inget kött. Saknar dessutom kallt vatten i kranen som vi k an dricka, däremot har jag redan vant mig vid kalla duschar.

Har börjat lära känna alla nu så det börjar mer och mer kännas som en stor familj. Men redan efter en vecka är smekmånaden över. Här är ganska tuffa människor som säger vad det tycker, vilket är bra.

Idag fredag har vi lite kortare dag och en stor barbecuefest. Det är så vi avslutar arbetsveckan med massa mat (kött!!!!) och öl. Idag ar jag i  Victoria for att fixa lite saker sen tar jag Amelia, Simon och Adam buss nummer nio som kor runt hela on for hela å söndag ska jag ta det lugnt och ta en långpromenad för att nå en fin strand. Nästa vecka hoppas jag vi får dyka mer än en gång om dagen.

Så ni hör att jag har det toppen, hoppas ni alla har det bra hemma.
Min favorit nakensnacka

7 kommentarer:

  1. Din gottegris! Skönt att höra att du trivs. Vi här hemma har också trivts idag - 18 grader och strålande sol :) Självklart har du ju klarat provet och lycka till med alla dina dyk!
    Kram, kram Pilla

    SvaraRadera
  2. testar igen... :)
    ...bloggsidan busar med mig ;)

    SvaraRadera
  3. ..waow...shitt...nu verkar det funka..igår gick det inte alls...

    ...nu kommer jag inte ihåg vad jag skulle skriva...

    ...hmmm....men det går säkert bra att skicka pusspuss sålänge hihihihihihi :)

    SvaraRadera
  4. :) :) :) ...test från icrashen... Tja det verkar funka....

    Vi har fortfarande dödapinnar till träd... Det har inte blivit grönt fortfarande ännu inte!!!!

    Nästa vecka är det påsk... Jag får väl måla gröna bomullstussar o limma på pinnarna så det ser ut som jävla knoppar!!! Menmen du kan ju dra in en hel jävla palm på bordet ju så du har ju inge såne problemet ;)

    Okidoook ps kolla ditt posthellvete! ;) pusselipuuus <3

    SvaraRadera
  5. :) fick nyss ditt mess.... Dvs nu behöver du inte kolla ditt posthellvete längre hehe :) <3

    SvaraRadera
  6. Ok där är ju en sak som är störigt med din ö o det är ju att du inte har tillgång till internet :(
    Men å andra sidan kanske det är skönt (för dig) hehehe ;)

    SvaraRadera
  7. Skont att hora att det inte bara ar mig datorer strular forr ;). Det ar bade skont och lite trakigt att inte ha internet. Fast far man post i veckorna sa gar det lite battre. Det varsta ar ju nar mna kommer till internet pa lordagarna och ska ga igenom alla mail, det tar tid. Men det ar det ju vart, kul att fa mail och veta att man inte gloms bort har borta.

    Vad kul att hora att varen antligen anlant. WOW 18 grader ar ju rena sommaren. Jag klarade testet och har nu ett nytt att plugga till. KLarar jag det far jag natligen sticka ut pa egen hand och gora ritkiga undersokningar:)

    SvaraRadera