fredag 10 juni 2011

Sista veckan pa campen

10 veckor har bara forsvunnit och det har varit en konstig vecka med mycket kanslor.
Vi har fatt roa oss med enbart fundives och dem har vi gjort pa vara favoritstallen. Mitt sistadyk gjorde vi i bukten dar allt startade och vi sag en babyhaj, 5 muraner och en massa annat skoj. Kandes som ett bra avslut.

Hade planerat att snorkla igar hela dan eftersom det var sista chansen. Men jag har blivit forkyld och fick stanna pa land istallet. Sa glad att jag hade tid att snorkla dagen innan och jag hade varsta flytet. Jag sag fyra skoldpaddor, 2 revhajar, 2 gigantiska bumphead parrotfish, ett stim av blackfiskar osv.

I onsdags hade vi avsltningsbarbecue som var tradgardsmastare lagade till oss. En massa god mat, tyvarr har man ju en liten magsack och kan inte ata sarskillt mycket. Var avskedfet hade temat PROM (bal). Sa vi hade en lottning kvallen innan vilka som skulle ga som par. Jag fick Adam och han var gullig att ge mig blommor innan. Tyvarr var detta kvallen jag borjade bli sjuk, sa vid elva tiden krop jag ner i sangen med en massa klader pa mig och somnade till de andras fyllesjungade roster och skrik. Nar jag vaknade igar sa festade vissa fotfarande.

Sa sista dagen var igar och det var en underlig dag. Folk var tysta, lag i sina sangar och tittade pa film eller packade. Jag fick ett ovantat brev min sista dag som jag blev jatteglad for. En massa foton hemifran, eftersom jag redan hade en kanslomassig dag med en massa avsked sa blev jag lite tarogd, men jatteglad. Tack ska du ha!!!Jag gick ner till var egna privata strand pa kvallen for att se pa solnedgangen och jag fick sallskap fran fem andra. Vi satt helt tysta och bara njot av utsikten i bukten. Jag kommer verkligen sakna var bukt och campen. KOmmer dock inte sakna maten eller vissa av manniskorna dar. Igar kvall hade vi en genomgang av vara resultat fran vara undersokningar, vi fick iplom och sen tittade vi pa alla vara foton fran tiden pa campen.
Idag blev vi korda till var dykshop och vart nya hem och vart hem visade sig vara ett helt hus med tradgard och en mysig veranda, bara fem minuters promenadvag till dykshopen. Vi halsade pa snabbt i dykshopen och fick en snabb guidad tur vilket tog 2 minuter for shopen ar liten.
http://www.blueseadivers.com/index.php?l=ENU
Chefen kommer inte forran pa mandag sa vi ar lediga idag och det verkar som vi kommer att vara ledig hela helgen :). Sa det blev ett impulsbesok i Victoria idag, darfor jag internetar. Sa det far bli foto nasta gang jag intenetar for jag har inte hunnit forberead foton. Men jag har en hel hog med foton jag vill dela med mig.

Sa idag blir det lite shopping, behover lite mat i vart hushall. Ikvall ska vi till Boathouse allihopa och ata en middag med dem som flyger hem ikvall. Imorgon blir det nytt restaurangbesok med min basta kompis har Amelia. Jag kommer verkligen sakna henne.

Sa det ar slutet pa 10 veckors intensivtupplarning av koraller och borjan pa min divemasterutbildning. Som jag nog redan sagt, jag kommer sakna base camp, men jag ser verkligen framemot att fa dyka annu mer och bo lite mer privat. Forsta sex veckorna delar jag rum med Victoria och resten av vistelsen kommer jag ha ett eget rum. Vi har dessutom en extra sang i vardagsrummet ifall mi vill halsa pa;). Vill ni skicka saker sa kan ni gora det pa samma adress som tidigare. Och efetr nastan tre manader har har jag antligen fixat ett seychells mobilnummer som ar 2740209 (vet inte landsnumret sa det far ni ta reda pa).

1 kommentar:

  1. Skönt att få flytta till mer privat :)

    Jag skulle kommit o hälsat på utan o blinka om det inte vore för mitt PROJEK som känns som fängelsestraff .... Jäkla typiskt!!!!!! Jaja man kan inte alltid få allt... Hvyggtghjhyh

    Jag är glad att du trivs och att du har det bra :)

    Pusspuss

    SvaraRadera