söndag 5 juni 2011

Lyxhelg pa Silluohette island

Forra veckans utflykt till Bird island gav mersmak. Denna helg fick vi med oss fler fran gruppen och vi akte till Sillouhette island som bara har en resort pa hela on. Blev dock overraskad nar jag forstod att det var Hilton vi skulle bo pa. Alskar min GOP (arbetsvisum som ger oss formaner och billigare hotel). Nar vi kom till hamnen fick vi en drink. Nar vi anlande on fick vi en handduk som luktade gudomligt gott och sen korde dem oss till var villa i en golfbil. Var villa ar helt underbar, ligger precis vid strnden, har den mjukaste sang jag legat i. Vi har ett badkar, en dusch bade inomhus och utomhus. En stor veranda. Vart vi n ska sa ringer vi efter golfbilen och vi blir hamtade och korda till poolen eller spa eller vart vi nu vill aka. Hur lyxigt som helst. Kanns lit underligt nar man ar van vid primitivt boende. Vi har atit fantastisk mat och mycket mt. Verkligen ett perfekt avslut for gruppen och var sista helg ihop. Kan inte fatta att det ar sista helgen och vi bara har fyra dagar ihop. Pa fredag flyttar vi till Beau Vallon.

Veckan som gatt har varit bra. Vi har avslutat alla vara faltundersokningar trotts att jag och Vero tabbde oss pa sista dyket. Vi hittade inte revet, haha. Jag och nagra till akte tillbaka till on dar de hittade huvudet for att gora klart vara undersokningar dar.

Det basta denna vecka var nog planktonprovtagningen. Dett gor vi varje onsdag. 50 m langt rep slapps ner i havet under fyra minuter sen galler det att dra upp den sasnabb som mojligt vilket ar valdigt tungt och jobbigt. GIvetvis har detta blivit en tavling mellan oss. Jag har varit ute tva ganger forr och hft 1m 42 s, 1m 32 s. Sa jag ville ju forbattra detta. Jenny var fore mig och klarade det pa 1m 13 s. Sa jag gav upp lite redan innan jag drog. Sa jag blev nagot overrraskad nar jag drog upp repet pa 1m 11 s. Sa jag hr tjejrekordet :). Killarna ar dock nagot snabbare och klarade det pa 43 s. Tyvarr sa drogs repet over min fot vilket jag inte mrkte nar jag drog, men efterat sag jag ett stort brannmarke pa min fot. Sa vad jag lart mig denna vecka ar att ha ett oppet sar nar man dyker och inte rengor det hela tiden ger dig en infektion. Igar kunde jag knappt ga och foten svullnade upp. Inte precis vad mn vill upplev nar man ar i paradiset pa Hilton. Men Vanessa har varit toppen och tagit hand om mitt sar sa idag kanns det mycket battre och jag haller mig borta fran vattnet. Sa de andra ar pa spaet och snorklar medans jg njuter pa verandan och surfar lite.

Kanns lite sorligt att det vi ar inne pa sista veckan, jag kommer sakna var base camp och bukten och msnorklingen har. Men jag ser verkligen framemot att flytta in till civilisationen och vi kommer dyka mycket mer.

Lovar att lagga in bilder fran Bird island och sillhoutte naste vecka.

Hoppasn ni har det bra hemma!!!

2 kommentarer:

  1. Låter som Toppenhelg :)

    Här hemma har vi faktiskt haft 27grader varmt o tillomed mer vid något tillfälle = rena medelhavet :)

    Nu när du ska flytta är det ändå samma postadress? Eller ändras den med?

    Idag har jag kokat egengjord rabarber kräm :) mumsigt
    (syndade med vaniljvispntill :)

    SvaraRadera
  2. WOW, 27 grader, later underbart!!! Vad som later annu mer underbart ar raberberkram, vad avundsjuk jag blir!!!!

    Det gar bra att skicka till samma andress, Chris hamtar ut posten at oss och kor och lamnar dte pa postkontoret.

    SvaraRadera