söndag 29 maj 2011

Bird Island

En helg pa Bird Island var precis sa underbart som vi hoppades pa. Vi flog ett 16-mannaplan ut till den lilla pytteon och det tog ca 30 minuter. Vi blev varmt valkomna till den enda lodgen som finns dar med en drink. Sen hoppade vi i vara badklader och tog snorklen och hoppade i dem hoga vagorna. Det drojde inte lange forran vi fick se en stor stingrocka och sen fick jag se 8 grona skoldpaddor, en 2 m stor gitarrhaj och ett par stingrockor till.
Sag en fin solnedgang men miljontals faglar som flog omkring. Vi fick en god barbecuebuffe till kvallsmat. Vi smakade pa nagra drinkar och satt oss sen pa landningsbanan (grasmatta) och tittade pa en helt fantastisk stjarnhimmel. Vet inte hur manga stjarnfall vi sag. Vi lag dar flera timmar och bara njot. Tog ett par nattdopp och fick se flouroscerande plankton.

Frukost vid halv sju, en guidad tur pa on. Han pratade om dem stora landskoldpaddorna som lufsar omkring. En av dem har varit varldens storsta skoldpadda. Han var STOR. Fick aven forklarat lite historia om on och info om vaxter och faglarna.

Sen var det dags for snorkling pa andra sidan on. En himla massa sjogras och den storsta stingrocka jag nagonsin sett. Jagade aven en svartfenad haj.

Det kommer foton nasta vecka. En pa mig och gitarrhajen.

Snart dags att aka tillbaka till base camp.

3 kommentarer:

  1. Ja vad ska man säga mer än WAOW!!! <3

    SvaraRadera
  2. Konstigt... Varför blev jag plötsligt "anonym" ... Sidan busar med mig..men omifall du inte räknade ut det så är det ..kathy...som skrev ovan "waow" text hehe <3

    SvaraRadera
  3. Hejsan. Jag är en tjej som troligen får jobb på Seychellerna men hur fick du visum för att jobba där?? Eller är du bara på semester?? Jag är jätte nyfiken och glad att jag hittade din blogg. Tog det länge innan du fick ditt visum?? Tack så mycket och ser framemot ditt svar.

    Jessica

    SvaraRadera