lördag 14 maj 2011

Vecka 6

Har lite problem att lagga in bilder. Hade jattefina bilder fran La digue men kan inte lagga in dem. Forsoker senare.

Eftersom vi bara var 7 som kom i söndags så fick vi alla ställa upp att hoppa in och åka till stranden i PortLauney och möta skolbarnen där eftersom de som skulle göra det satt på en billigt med långsam båt tillbaka till Mahe. Men det är faktiskt kul att leka med barnen och försöka lära dem en del om havet. Fick dyka på eftermiddagen. Har nu äntligen fått börja öva på survey (själva undersökning vi gör i vattnet). 4 övningsdyk måste godkännas. Jag hade ett riktigt uselt, hade stora problem men lyckade tydligen ändå bli godkänd för mina koraller var rätt. Så i onsdags var jag godkänd och fick göra min allra första riktigta survey.WOW!!! Gjorde det ihop med Nick och vi var klara på 30 minuter och kunde sen bara njuta av dykningen.
I tisdags släpptes en bomb här på campen. Vi som ska göra divemastern kommer ju att flytta vecka 11 till Beau Vallon och vi kommer delas upp och jobba i olika dykshoppar och bo på olika ställen. Har varit mycket snack om detta sista tiden och vi vet egentligen skillnaden. I tisdags fick vi veta att Chris (chefen tagit beslutet om vart vi ska jobba och med vilka vi ska bo med (vilket är samma människor)). Jag fick Underwater center ihop med Victoria, Adam och Simon. Jag var väldigt nöjd med både och. Men självklart är inte alla nöjda och dte blev en himla massa sanck och gnäll. Så då får vi plöptsligt ha möte med Chris en och en. Vi hade ett bra samtal och jag sa att personerna jag ska umgåas med i 3 månader är viktigare än vart jag jobbar. Vi kommer alla göra samma sak på dykshoparna. Sen hade vi ytterligare ett möte med Chris och då fick jag beskedet att jag ska jobba/bo med samma människor men vi har fått en annan dykshop. Jag ska jobba på ett ställe som heter Blue Sea. Vi kommer bo precis vid shoppen och precis vid stranden :). Vår lägenhet är alldeles ny och har lyxigheter som tvättmaskin och vi behöver bara del rum med en person:). Victoria har jag inte spenderat så mycket tid med men hon är en enkel person att ha med at göra. Adam & Simon har jag spenderat desto mer tid mer och dem är jätteroliga och fixar och donar hela tiden. Så det kommer vara ordning och reda i vår lägenhet och god mat :). Det finns en person som ingen vill bo med. Alla (utom jag) hade tydligen sagt det till chefen. HOn är lat och den mest negativa människa jag träffat. Ingen tycker om henne. Känns lite skumt att alla tycker illa om henne och vet inte enms om det. Man börjar ju liksom undra vad dem säger och tycker om mig?!

Idag ska vi aka in till Beau Vallon och spendera hela dan dar och sen prova nattlivet. Har inte gjort det an.

Ha de bra dar hemma.

1 kommentar:

  1. Du verkar inte ha några större problem med språket. Du har redan börjat smyga in engelsk ordföljd och engelska "felöversatta" uttryck. Jag börjar bli rätt yrkesskadad på att upptäcka sådan nu...

    Gizmo har det bara bra. Har redan bitit två av grannhundarna... Men inget allvarligt. Den ena grannen tyckte det var bra, för då lärde sig hennes hund att man inte skall springa in till grannen, och den andra blev lite sur, men det var hon som hade sin stora blandras lös i skogen, och det var den som rusade fram och attackerade oss utan att hennes matte ens såg vad som hände. Tror alla andra grannar är rätt nöjda över det, eftersom de också är rätt trötta på att hennes stora blandrashund springer runt lös o bajsar (dock inte löst) i trädgårdarna.

    Ha det bra och ta hand om alla sköldpaddor, skolbarn och koraller!!

    SvaraRadera