måndag 4 juli 2011

Dykning

Jag förstår att ni börjar bli trötta på allt mitt dykprat, samtidigt är det ju det enda som händer i mitt liv. Vi betar av så mycket vi kan av våra ”skills” (övningar) vi måste göra och bli poängsatta mellan våra dyk. Vi ska demonstrera olika saker så bra vi bara kan. Jag har tagit av och på vikter på botten, tagit av hela dykutrustning, tagit av mig masken och simmat, visat hur man genom andning kan sitta still i vattnet eller hur man kan åka upp och ner i vattnet genom andning (pivot). Inte sså lätt att demonstrera för nån som aldrig gjort det i vattnet och försöka få med allt viktigt som de behöver veta. Men övning ger färdighet. Har även simmat 400m, livräddat 100m. Snart dax för 800 m snorkling. När vi simmade 400 m kom det delfiner och simmade med oss. Blev kluven om jag skulle leka med delfinerna eller simma vidare så fort jag kan för att få höga poäng. Tävlingsmänniskan i mig sa att jag skulle fortsätta, vilket jag nog ångrade efter, haha.
Jag blir bättre och bättre på att förutse problem som dykare har och bättre på att hitta under ytan. Jag som har bra lokalsinne borde ju klara det battre an vad jag gor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar