måndag 4 juli 2011

Valhaj

Vet inte om jag ska skratta eller gråta. I söndags fick jag, Simon och Vic ett fundive medans Adam följde med en dykgrupp. Åååååå vad jag önskar att jag hjälpte till med dykgruppen. Vi var helnöjda när vi kom upp till ytan och sett en gigantisk stor marble ray (rocka). Men när vi hörde gruppen som redan kommit upp på båten skrek valhaj, trodde vi först de skojade med oss. Men det visade sig att de sett en 7m lång valhaj som simmat över det i flera minuter. Även Marcus uppe på båten hade sett den. Så jag har varit ca 100 m från en valhaj men vi missade den. Argh, vad frustrerad jag blir.....samtidigt jätteglad att dem andra fick se dem. Det betyder ju att det verkligen är här och chansen att jag kommer få se nån finns:).

7 kommentarer:

  1. ... ?... Men vafan... Har lagt in typ 3 kommentarer innan för några dagar sedan på dina sista inlägg o trodde dom registrerades... Men tydligen inte... O NU plötsligt ser det ut att funka.... Bhufydgiyyctuc..... Jaja ... Men nu minns jag ej vad jag skrev ju.... Du får helt enkelt fantisera : hejvilt hehe ;)
    ... Kommer nu inte denna kommentaren in igen så blir så blir jag nog BANAN!!! ;)

    SvaraRadera
  2. Ok... Ser ut som att jag slipper gå o lägga mig o se ut som en banan ... Hehe

    SvaraRadera
  3. På tal om knasiga internet kopplingar... Har du fått dom senaste mailen? O hur är det med snigelposten? Har du inte fått nån post nyligen ännu?

    SvaraRadera
  4. Jag har fatt ett mail fran dig som jag svarar pa till helgen. Nan snigelpost har inte kommit an :( Men jag tror Chris kommer och halsar pa nasta vecka sa da kanske.....

    SvaraRadera
  5. Men guuuud vad allt tar tiiiid .... Hehe...

    SvaraRadera
  6. Det låter som en otrolig upplevelse :) Har suttit och titta på att göra denna resa själv men det är alltid svårt att ta det avgörande beslutet. En av mina funderingar är hur mycket pengar man behöver ha med sig? Vad går åt till mat och övrigt? För om jag förstått rätt så ingår ej mat under de 12 veckor man är på praktiken och tar Dive Master certet.
    Skulle vara tacksam för all info och tips :)

    // Pernilla, en rastlös 34 åring.
    pillap@yahoo.com

    SvaraRadera