måndag 4 juli 2011

Första lediga dag

I lördags hade jag min första hellediga dag och det var nog inte en dag för tidigt. Gnäller absolut inte, jag älskar ju att dyka men det sliter ganska mycket på kroppen och vi bär tunga saker ofta som också sliter så jag börjar känna mig trött. Så prio ett på min lediga dag var att sova, vilket jag inte lyckades så bra med. Vaknade vanlig tid tack vare tuppjävlen och kokosnöttjejen. Men det var gött att bara ligga och dra sig. Sen gick jag till ett spa. Det var verkligen toppen och jag kände mig speciell. När jag kom dit fick jag ett glas iste och en handduk som luktade jättegott som jag kunde svalka mitt ansikte med. Sen fick jag ett fotbad innan själva kroppsmassagen började och som varade i över en timme. Det var så himla skönt även om det gjorde ont på många ställen. Sen avslutade hon med att tvätta mig ren med varma handdukar. Japp, jag var som en ny människa när jag lämnade spa:et. Sen traskade jag ner till stranden och försökte förbättra min skumma solbränna. En härlig avslappnad dag.

Det skrammer mig lite att tiden gar sa himla fort har. Har snart varit i dykshopen en hel manad vilket ska firas till helgen da vi ska personalfest. Sa det borjar bli hog tid att fundera pa vad jag ska hitta pa efter det har. Kommer att soka ett par volontararbete, har blivit erbjuden ett jobb och aven blivit erbjuden att vara resesallskap pa Sri Lanka. Svara beslut......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar