söndag 31 juli 2011

Favorit i repris

Ja nu var det ett tag sen jag skrev. Har funderat lite på att lägga ner bloggen, känns inte som att det är nån som läser den. Men efter att ha haft den liggande på is ett tag så har jag fått vissa klagomål att den inte uppdateras. Men det händer ju inte så mycket mer än dyk och ännu mera dyk.

Dykshpen:

Simon kollar in en clownfisk:



Dock så har jag äntligen fått lite besök från Sverige denna vecka. Lena har kommit hit för lite semester och se hur jag har det. Tur och oturligt blev jag sjuk dagen innan hon kom. Tur att jag inte kan dyka och kan vara lite mer ledig från jobb, men itur att känna sig krasslig. Vi har hunnit med en stadstur till Victoria ett par gånger. Sen var tanken att åka till Bird island men det var fullbokat så vi åkte till La Digue vilket var ett kärt återseende.


Vi hyrde cyklar och cyklade på dem vägar jag missade sist. Vi kom till några riktigt vackra stränder men med gigantiska vågor och strömt vatten så det är förbjudet att bada där.

En av dem fina stranderna.

Sist jag bodde har var denna valp fem dagar gammal:


På eftermiddagen spenderade vi tiden på öns lyxhotell och deras pool. Dagen efter åkte vi till Curieuse island där det finns stora landssköldpaddor och GVI's andra base camp som jag nyfiket besökte.



Wow, det var verkligen primitivt. De bor i ett gammalt spetälska läger där de skickade sjuka människor förr. Det fick mitt base camp till att verka vara Hilton. Men jag träffade lite folk och fick en guidad tur och fick träffa chefen som verkade glad att jag ska söka ett scholarship och förhoppningsvis få jobba 10 veckor till på deras läger. Håll tummarna att jag får det!! Tyvärr ösregnade det så vi sprang från den ena stranden till den andra och sen tog vi båttaxin tillbaka till ön Praslin där vi spenderade resten av efetrmiddagen innan vi åkte hem igen.
Lena har även fått åka med oss ut till marinparken och snorkla och fått se vart jag jobbar och träffa allt folk vi umgås med här.
Ja, vad har annars hänt. Vi får numera dyka med alla kunder, duktiga dykare till verkliga nybörjare. Kraven på oss blir större och större. Vi är så gott som klara med divemastern men har ett par få saker kvar.
Varenda helg har vi folk i vårt hus för Adam bjuder in en massa folk på fest. Har haft en del vilda fester vilket är kul. Mer än så tänker jag inte berätta om det.
Vi har nu bara fem veckor kvar......hemska tanken att detta börjar ta sitt slut. Som det ser ut just nu kommer jag åka till Sri Lanka med Adam efetr detta och ha lite semester...kan jag behöva efter allt hårt arbete här ;).

2 kommentarer:

  1. :) rosa elefanten31 juli 2011 kl. 19:26

    HALLLLÅÅÅÅÅ JAG LÄSER DIN BLOGG -SÅ DET SÅ,!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Kul med besöket ju :)

    Nämen jag tror minsann att jag vill ha lite mer info om din o adams resa :)

    När får du reda på ditt scholarship ?

    Pusspuss <3

    SvaraRadera
  2. Japp, du och Daniel ar dem som ar gulliga och skriver lite kommentarer sa jag vet att ni laser den :)

    Japp, har varit kul att ha lite svenskt besok och fa visa hur jag har det.

    Pa fredag far jag besked om jag fatt scholarshipet eller inte, hall tummarna.

    Lovar att du ska fa mer info om SriLanka:)

    SvaraRadera