onsdag 28 november 2012

Bushcamp i Namibia


Vi kom snabbt och smidigt genom gränsen till Namibia, sen började vår långa resa till Sessriem. Vi stannade till i en liten stad för jag skulle bunkra mat inför vår ökenvistilse. Men det blir ju aldrig som man tänkt sig i afrika. Afrikas motsvar till vårt Ica som heter spar var stängt. Så det blev shopping i en liten närbutik iställetHela min menyplanering gi åtskogen ochjag fick ta va dehade. Rensade nästan alla deras hyller med mat, haha. Detfår helt enkelt bli vegmat de närmsta dagarna. Vi körde vidare och kom på skumpiga grusvägar, men en öken är faktiskt väldigt vackert. Vi mötte inte mycket bilar så ett tag körde bill och bull sida vid sida. Putte överskade oss i andra bussen med att dra ner brallorna och sätta bakdelen mot rutan, vi flesta blev så överraskade att vi missad två bara rumpor till längre bak i bussen. Det roligaste med mooningen var att Putte spräckte rutan med sin fasta rumpa, haha. På kvällen hittade Danne ett fint ställe somvi kunde hålla vår bushcamp. Vi hade fantastisk utsikt med en otroligt vacker rosa solnedgång. Finare kök att laga middag vid har jag knappt haft. Det här blev den kallaste natten någonsin, tror de flesta frös inklusive jag. Låg vaken flera timmar och skakade av sköld. Men på morgonen dröjde inte länge förrän det blev svettigt varmt igen. Vi forsatte att köra på skumpiga grusvägar och vid lunch kom vi fram till Sessriem som ligger nära sanddyna 45. De flesta sprang till poolen, själv la jag mig i skuggan med min bok. Igår frös vi på natten idag svettades vi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar