söndag 18 november 2012

hermanus


När jag vaknade vid sjutiden var bussarna nästan tomma. Alla utom tio stycken åkte iväg fyra på morgonen för att bada med vithaj. Så det blev enkelt att fixa en frukost till tio pers och när vi började köra var det så mycket plats i bussen att vi nästan fick beslutsångest vart man skulle sitta. Vi körde till Hermanus som är motsvarande Båstad. En mysig liten stad vid vattnet med många mysiga restauranger.
Är kännt för sina valar. Har man tur kan man se dem, fast sån tur hade inte jag, men det fanns dem som påstått sett flera stycken. Efter lunchstoppen gick färden till Fish Hoek. Vi körde längst kusten och det är otroligt vackert med bergen som går ner i havet där stora vågor slår in. Jag tror faktiskt att jag såg en val när jag tittade ut från bussfönstret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar