onsdag 28 november 2012

Sanddyna 45


Idag slapp jag gå upp först av alla för att fixa frukost. Fast nån sovmorgon blev det inte direkt, halv fem gick vi upp när det fortfarande var mörkt. Stjärnhimmlen var helt magisk och jag såg ett stjärnfall och önskade mig nått kvickt. Vid femtiden försökte vi ta oss ut från campingen men körde lite vilse, haha. Men tog oss sen dem 45 km ut till dynan där våra resenärer klättrade upp för att titta på soluppgången. Jag stannade där nere för att fixa frukost, tänkte överraska dem med ägg och kaviar. Men vi i personalen hanmedlite bus också. Danne ville ta ett foto som vi ska skicka till chefen till jul. Så vi gick ut i öknen, chaffisarna plockade av sig kläderna, täckte det heligaste med ett rosa bussenklistermärke och jag fotade dem med sanddynan i bakgrunden. Efter frukost hade vi 35 mil grusväg till Swakopmund. Vi tog ett tankstopp i solitaire som är ett mack mitt ute i öknen med gamla rostiga bilar och kaktusar, häftigt ställe med ett bageri som man kan köpa god äpplekaka. Framme i swakop åkte gruppen till ett ställe som säljer äventyrmedans jag och Mats fixade hotelrum och nyklar. På kvällen gick vi i peronalen ochåt god middag utepå piren innan vi trötta kröp i säng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar