söndag 18 november 2012

Resan


Bokade en flygbiljett från Ängelholm till Arlanda och skulle ha tre timmar på mig till nästa flyg. Men bara dagarna efter jag bokat flyttade dem flyget arlanda till Addis en timme tidigare så jag blev något orolig att det skulle bli tajt att hinna ta ut sin väska springa till en annan terminal och checka in. Men det visade sig vara minsta problemet. Planet kom i tid och jag kunde i lugn och ro gå till terminal 5 och möta upp mina medarbetare Danne, Mats och Kerstin. Vi checkade in på Etiopien airline och första problemet kom. Jag fanns inte med i systemet och fick ingen biljett. Danne ringde kontoret och nån snubbe från arlanda kollade på sitt håll. Tillslut fick även jag följa med. Flygningen gick till Kairo där vi mellanlanda och fick fler resenärer på flyget. Hade lyxigt dit och kunde sova över tre säten. Från Kairo till Addis Abbeba blev det inte mycket sömn. I addis står flygplatspersonal och väntar och hänvisar vart man ska gå. Det blev mycket väntan och plötsligt stod vi själva i nån källare och hörde hur de ropade efter Daniel i högtalarna. Vi rusade upp på andra våningen och hittade gaten som de höll på att stänga, men vi kom med. Nästa flyg tog oss till Johannesburg där vi hade en timme på oss att hämta ut våra väskor, springa till inrikes och checka in våra väskor och hitta vår gate. Det sket sig direkt. Våra väskor kom aldrig, så det var bara att anmäla dem saknade. Men vi hann iallafall med flyget. I Kapstaden hyrde vi bil och körde till en familj i Paarl där bussarna står och väntar på oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar