söndag 26 juli 2015

Seoul

Fick en liten påminnelse att jag glömt att skriva om sydkorea. Nu var det ju ett tag sen så det får bli en kortare sammanfattning. Att kommer från nord till sydkorea var som att bli utsläppt från ett fängelse. Jag tror jag börjar förstå hur kossorna känner sig på vårkanten när de blir utsläppta på bete efter en lång instängd vinter.

Seoul är en stor vibrerande, modern stad med massor av folk. Jag och Marianne gick direkt ut på stan och njöt av att få gå på egen hand och göra vad vi vill. Var kul att se alla affärer med en massa coola saker som jag inte visste vi behövde. En massa rolig mat såldes på gatorna. Vad sägs om en 32 cm hög mjukglass, friterade potatisskruvar, glass makarons.....


På kvällen hade vi en välkomstmiddag på nån bakgata på ett riktigt lokalt hak där det bjöds på Koreansk bbq.
Marianne lägger ner våra ytterkläder i en påse så att de inte ska lukta grill

Det är nog bland det godast jag ätit.....någonsin. En gammal gammal tant såg till att vi hade det bra och trivdes.
Jag skulle kunna åka tillbaka till Sydkorea bara för att få äta en middag här, så gott var det!!!

1 kommentar: