måndag 27 juli 2015

SISTA DAGEN I ROM

Idag har jag inga direkta planer, jag promenerar och ser vart jag hamnar. Tar en liten runda i kvarteret där jag bor. Sen tar jag tunnelbanan till en park där jag har fin utsikt över floden och Peterskyrkan.

Sen gick jag lite finare områden med affärer som inte riktigt passar min plånbok. Tar en typisk Italiensk fika med cappucino och en cannoli. Mycket gott men kanske inte 120 spänn gott.


Jag går till en kyrka jag glömt namnet på men hela källaren är dekorerad av skellet och skallar. Först fattar man inte riktigt vad det är utan det ser ut som fina mönster i taken och coola lampor, men ganska snabbt inser man vad det egentligen tittar på. Skumt!!! (Fick tyvärr inte ta kort här.)

Sen gick jag hem till mitt rum, vet inte om det är för mycket promenad i värmen men jag mådde inget vidare. Så det blev en lugn eftermiddag på balkongen med en bok. På kvällen tog jag en kvällspromenad till Colusseum för att få se den upplyst och för att få i mig lite mat. Blev en av de godaste Carbonara jag ätit.
 


 
Ja, det var Rom det. Verkligen en stad jag kan rekommendera!!
 

1 kommentar:

  1. La citta eternita, dit kan man åka hur många gånger som helst!

    SvaraRadera