fredag 8 juli 2016

UNDERVATTENS MUSEUM


Frukost på stranden är ju inte fel, men en kopp kaffe och två rostade mackor kändes ganska torftigt. Har bokat dykning hemifrån och var tvungen att gå dit och bekräfta. Tur att jag gick dit tidigt för jag fick veta att min dykning är inställd på eftermiddagen men jag istället kunde åka med morgongruppen. Så jag fick illa kvickt springa tbx till hotellet och hämta min utrustning.

Vi var endast fyra stycken, toppen. Är förvånad att vi var helt själva där vi dök. Dessutom dök jag med bra dykare som tog det lugnt så jag är glad att jag åkte. Min utrustning funkade och mina öron höll trots förkylningen. Började på undervattensmuseumet, coolt med skulpturer på botten som koraller växer på, men kanske inget wow.





Andra dyket var på Atlantis som skulle vara fantastiskt. Nja, var inte jätteimponerad. Men det spelar ingen roll, var bara så skönt att vara i vattnet igen.




Sen blev det räktacos och öl till lunch. Tog en timmes massage på stranden som var riktigt bra. Det är otroligt varmt både i luften och vattnet så jag gjorde nått så ovanligt som att gå och bada. Sanden är kritvit vit och mjuk och vattnet turkost, väldigt vackert. Synd bara att nära stranden lägger lyxyachter och partybåtar till, så det kryllar av båtar. Stod ut max en timme på stranden, kändes som jag skulle koka. Så det blev en promenad i stan och jag fixade båtbiljett tillbaka. Nu när jag sitter på balkongen hör jag mitt namn ropas och där på gatan står Kanina som jag jobbade med på Seychellerna. Liten värld. Ska försöka träffas och ta en drink imorrn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar