söndag 12 april 2015

UTFLYKT

Första veckan fick vi åka ut på en dagsutflykt. Började med att åka till ett ställe där vi fick se Mantor, åkte vidare till ett mangroveträsk där vi snorklade och avslutande dyk var på ett ställe som hette passagen vilket är ett av de häftigaste dyk jag gjort.
The passage

Fantastiskt vackert med tonvis av färgglada mjuka koraller och massor med baby nakensnäckor, på ett ställe var det otroligt strömt och det var bara att slappna av och åka med strömmen, lite som att åka berg och dalbana, sen in i en grotta och ut i ännu en korallträdgård. Dagen var toppen så jag bad Dex om att få göra en liknande utflykt igen, skippa mangroveträsket och göra ett extra dyk istället.


Denna dag blev om möjligt ännu bättre. Första dyket såg jag så mycket nya marina djur som jag aldrig sett tidigare, så häftigt!!! Sen åkte vi till The passage igen och det var lika fantastiskt. Vi åt en lunch på en liten ö med en liten by där vi mötte lekande barn och avslutade med att dyka med Mantor och denna gång var det bara vi, satt på botten i 70 minuter och bara njöt av dem gigantiska rockarna sväva runt ovanför våra huvuden. Här finns svarta Mantor, som jag aldrig sett tidigare.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar