lördag 11 april 2015

VÄRLDKLASS DYKNING

Jag hade otroligt höga förväntningar på dykningen och hade mycket hopp att få se tex wobbegong även kallad matthajen, frogfish, hajar, Mantor, nakensnäckor och kanske framförallt välmående koraller. Allt detta fick jag se och så mycket mer. Tyvärr så gick min kamera sönder första dagen så jag har fått foton av min dykbuddy. Tyvärr fick inte han några bra foton på dem svarta Mantorna men fick bra bilder på mycket annat.

På en sunsetdykning fick jag se parande Mandaringfiskar


En an de skummaste fiskar som finns. Frogfish och man kan se antennen
Efter ganska många dyk fick jag äntligen se den efterlängtande matthajen
 
Baby Baramundi
En av mina absoluta favoritdyk, the passage

Har aldrig tidigare sett en upp och ned vänd manet
Baby haleqiun sweetlips, som ser helt annorlunda ut som vuxen
Elektrisk mussla

Fick spendera mycket tid med en av mina absoluta favoriter, Cuttlefish
 
Dykning under piren jag bodde på
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar