fredag 20 januari 2012

Dag 1 och 2 – Tillbaka i Afrika

Mamma och pappa körde ner mig till Sturup ganska tidigt på morgonen där jag tog ett plan till Arlanda. Mötte Joan och Fredrika som ska med på samma resa. På Arlanda hade v i ca 7 timmar innan nästa plan gick. Men vi traskade rundor, åt lite och mötte upp fler och fler pinkare. Stefan och Anna från Rosa bussarna mötte upp oss vid femtiden och hade ett 20 tal stora paket som vi skulle ta med oss. Paket till barnhemmet och paket till mig (mattant) med lite mat om det skulle krisa nån dag. Det tog några timmar att ta sig till Nairobi. En mellanlandning i Rom och sen byta plan i Addis. En stackars resenär fick inte sitt bagage, men det får man nog se som nått positivt att det bara var en av 53 personer. På flygplatsen mötte våra chaufförer upp oss. Det är Martin som även är guide och sen Danne och Robban.

På camping fick vi en lunch och sedan göra oss hemma i Bill och Bull ( våra rosa bussar). Jag fick ta med mig Danne och Robban till ett stort shoppingmall och köpa lite frukost. Måste erkänna att jag känner mig ganska ringrostig. Svårt att veta hur mycket de äter. Efter shoppingen var det bums i säng, har varit uppe i mer än ett dygn och det kändes.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar