torsdag 26 januari 2012

Dag 10 - ficktjuvarnas paradis

Gud vad skönt med lite sovmorgon. Vaknade upp vid nio och känner mig utvilad. Hade en smaskens frukost i min ensamhet eftersom nästan alla andra åkt på kryddtur. Träffade dock Krister som skulle in till stan så vi åkte in tillsammans och fick även sällskap av Robert och Karin.
Började med att gå inne på klädmarknaden och jag kände hur dem gamla damerna stirrade på mig och kom efter ett tag på att jag visar ju axlarna och tog snabbt på mig t-shirten jag hade med mig och genast blev blickarna snälla.

Fullt med försäljare som faktiskt låter en vara, blir genast roligare att titta på sakerna dem säljer då. Plötsligt kommer Christer med andan i halsen och säger lite förvirrat....."dem tog min plånbok"..."men jag tog tillbaka den". Så dagens lärdom, ha aldrig en fet plånbok i fickan ute på marknader där det är mycket folk.

Vi traskade in i dem smala gatorna och tittade på alla slitna hus som skulle varit väldigt vackra om de hade haft lite färg på sig. Vi hittade en restaurang på taket och hade fin utsikt över det blåturkosa havet och det slank ner både en smoothie och en iskall öl. Vi gick vidare och kände att det var dags för lunch. En taxi chaffis var snäll och visade oss ett bra ställe men vi var väll inte lika förtjusta. Men hittade snabbt en trädgård mitt inne bland alla gränder och satt sen och väntade länge på maten. Mums, igår var det hummer och idag blev det jätteräkor.

Tiden rusade iväg och det var dags att ta sig hem och man blir ganska trött här i värmen så jag tog det lugnt resten av kvällen medans andra gick till africa house och festade loss.

1 kommentar: