söndag 27 november 2011

inget kul just nu...

Denna vecka har definitivt varit den absolut tråkigaste. Efter vår lilla incident med Manta har vi inte varit i vattnet på hela veckan. Ett dyk, det är allt. Så jag har inte gjort särskilt mycket alls, läst en massa. I onsdags hade jag och Liz hand om shopping vilket tog hela dan. I torsdags gick jag och sex volontärer till Port Launey strand för att ge skolbarn en lektion. Sen ägnade jag resten av dagen att tillverka armband till barnhemsbarnen som de ska få i julklapp. Så jag har iallfall lärt mig nått nytt denna vecka och gjort lite nytta.

Pga att vi inte kunnat dyka så gav Ro oss allihopa fredagen ledig. Tyvärr hade jag fått nitlotten att vara soberstaff igen så jag fick snällt stanna kvar på basecampen. Det betydde att vår fredags bbq flyttades till torsdag kväll istället. Vilket faktiskt blev en riktigt kul natt. Vi var ett gäng som spelade mynt-i-koppen-spelet vilket betyder en hel del öl. Tyvärr betyder denna extra lediga dag att vi kommer jobba sex dagar nästa vecka. Så mina planer att spendera min sista helg i Beau Vallon med mina vänner kan jag nu glömma.

Blev lite besviken på min chef denna vecka. Fick höra från mina vänner på Curieuse island att jag skulle åka dit nästa vecka????? Ingen som berättat det för mig. Tillslut frågade jag chefen och jag såg hur hon skruvade på sig. Ja, det var meningen men pga av allt som hänt denna vecka är jag inte säker på att jag kan skicka iväg dig. Men vill du verkligen åka så ska du göra det, men låt mig prata med dem på ön först så återkommer jag imorgon med besked. Hela nästa dag såg jag inte skymten av Ro förrän sen kväll. Då fick jag beskedet att jag inte får åka. Mest besviken på hur min chef skötte det hela. Hade inte förväntat mig att få åka dit från första början men sen började man ju hoppas.

Idag gick jag och ett gäng tjejer till ett vattenfall som jag inte ens visste fanns förrän för ett par dagar sen. Det var en lång promenad och extremt svettigt men ett kallt dopp vid ett ganska stort vattenfall kändes plötsligt svetten värt det. Ganska högt vattenfall med en ”pool”. Vi lekte ca en timme sen kom det ett gäng killar och störde idyllen så vi begav oss. Tog ett pit-stop vid Ofelia i Port launey vilket är ett fem stjärnigt hotell där vi låtsas att vi är gäster och får gratis handdukar till våra solstolar och vi har även kommit på att vi kan ha tillgång till fri internet, hehe. Däremot är det svindyrt att dricka och äta, men flirtar man lite med bartendern får man ibland reducerade priser, till och med gratis ibland.



Men efter den här tråkiga veckan känner jag mig mer än redo att lämna ön och åka hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar