onsdag 23 november 2011

Olympisk mästare

Så har även vecka sju gått. Inte en av dem bättre veckor måste erkännas. Har inte fått dyka särskillt mycket och det är nog tyvärr så det kommer vara resten av veckorna här. De flesta har börjat med sina fältundersökningar och behöver ingen mer träning. Så det är plötsligt en massa dötid och jag har inget att göra. Två gånger i veckan tar vi oss till stranden i Port Launey där vi möter en klass från internationella skolan och har först en lektion som har med marina livet att göra och sedan är det lek som gäller. Denna veckan fick jag ta några volontärer med mig och hålla denna lektion. Kanske inte min favoritsak att göra. Vill aldrig gå, men när jag väl är där så är det faktiskt ganska kul. Barnen är väldigt intelligenta och vet redan väldigt mycket och de älskar att leka våra påhittade lekar.

I fredags hade vi olympiska spel på stranden. Tegan delade upp oss i lag och sedan fick vi tävla i bland annant koksnötkastning, dragkamp, springa med fenor osv. Vi hade väldigt kul och det bjöds på många skratt. Vilka vann.......mitt lag såklart :).

2 kommentarer:

  1. det var ju tur att ni vann ..hehe...en tävlingsSusse som förlorar e inge kul ;) hehehee pusspuss <3

    SvaraRadera
  2. Hahaha, jag vet. Jag var lite orollig innan spelet startade. På papper var vi allt annat än favoriter. Man vill ju inte visa sina dåliga sidor för volontärerna, haha. Som sagt, tur att vi vann!!!

    SvaraRadera