lördag 12 november 2011

Kul pa barnhemmet

Så en ny vecka och nya tag. Från vecka tre när allt faller samman och inget funkar, var nu allt lagat och vi höll alla tummar och tår att denna vecka skulle bli annorlunda. Det blev precis så vi hade hoppats på. Vi har haft en massa solsken och en massa dyk. Jag har haft min bästa vecka någonsin. Vi har börjat träna på fältundersökning vilket är extra kul för oss i personalen. Volontärerna övar på sin kvadrat och under tiden kan vi simma runt och försöka hitta intressanta saker att titta på. Under ett dyk hängde jag med en grön sköldpadda under hela dyket. Vi har döpt henne till Princess. Hon stack upp till ytan ett par gånger för luft men kom tillbaka till mig varje gång. Jag har hittat stora humrar, bläckfiskar, hajar, rockor och squids har simmat förbi. Jag har haft helt underbara dyk den här veckan. Har inte varit missnöjd en enda gång utan alltid fått sett nått nytt kul. Och har jag inte sett djur och fiskar så har jag hittat koraller vi inte trodde fanns här. Jag hittade en Pectinia och var överlycklig (japp, har blivit värsta korallnörden,haha). Det roligaste var att volontärerna blev lika glad som jag. Denna helg har varit lite annorlunda. I vanliga fall är alla lediga. Men denna lördag åkte vi allihop till barnhemmet som inte ligger så långt härifrån. I fyra timmar lekte vi med barnen. Vi hade ansiktfärg som vi använde, vi spelade rugby, kastade svampar med vatten på varandra, tillverkade halsband osv. Vet inte vem som hade roligast, barnen eller våra volontärer. Efteråt åkte de flesta in till Beau Vallon för en festkväll, medans jag åkte tillbaka och fick jobba som soberstaff dvs jag måste finnas på plats om nått händer.


1 kommentar: