onsdag 29 augusti 2012

Sihanoukville


Jag åkte till Sihanoukville för sol och bad. Planen var även att åka ut till en av öarna för lite dykning. Men när jag anlände ösregnade det och när jag vaknade upp ösregnade det fortfarande. Har varit här tre dagar nu och det har mer eller mindre regnat hela tiden. Det märks att det är lågsäsong och monsunperiod. Den långa sandstranden full av solstolar är tomma. Strandpromenade kantad av restauranger och barer ser man personalen ligger och sover i sina stolar uttråkade för att de har så lite att göra. På kvällarna är det lite mer liv och rörelser, då kommer lokalbefolkningen ut till stranden och bakfulla turister har kravlat sig ur sängen. Restaurangerna plockar ut sina grillar och man känner doften av grillad skaldjur överallt.
Men jag har haft några avkopplande dagar. På väldigt länge känner jag mig utvilad. Har suttit vid havet och läst. Väldigt bra tajmat fick jag en förfrågan att skriva ett par dykartiklar, så det har hållt mig sysselsatt några timmar. Måste även erkänna att jag har tittat en hel del på tv. Tv är inget jag saknat på min resa men måste erkänna att jag gillat att få titta på några avsnitt av csi, det var verkligen längsedan vilket blev uppenbart när jag inte känner igen hälften av skådespelarna. Men här kan jag inte stanna och göra ingenting allt för länge. Köpte en bussbiljett till Kratie som är en by i norra kambodja på vägen mot Laos. Tolv timmars bussresa dit, börjar bli något trött alla trånga högljuda bussresor. l

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar