torsdag 16 augusti 2012

Tur på hoj


Jag hyrde cykel och hittade en karta med rekommenderade cykelvägar. Insåg ganska snabbt att kartan var vardelös. Så jag cyklade lite vad jag kände för istället. Kom ganska snabbt ut till havet och den långa sandstranden. Men jag lämnade stället nästan direkt när jag mer eller mindre blev anfallen av skrikande människor som ville passa min cykel. Så jag cyklade vidare längst stranden i ett villakvarter. Kom in bland risodlingar och palmodlingar. Cyklade längst en flod och hittade ett mysigt fik där jag kunde varava ner och få ner kroppstemperaturen. Det är väldigt varmt här. När jag kom tillbaka till stan cyklade jag på den belgiska familjen som jag träffade i Halong bay. Liten stad för i förrgår sprang jag på dem spanska killarna jag firat min födelsedag med.
Idag ska jag på en ny nattbuss och hoppas det blir en bättre upplevelse. Men jag anar redanoråd. När jag bokade resan till saigon lovade dem mig en plats långt från toaletten. Frågade idag när jag får min biljett, hon sa att kvitttot räcker. Men det finns ingen sätesnummer på det. Det kan du fixa ikväll får jag till svar. Suck igen. Dem lovade närjag bokade att det bokat en säng långt fram i. ussen och nu förstår jag att detta var ännu en lögn. Inte en dag i detta land utan en lögn. Ilskna till och sa attjag vill ha min plats bokad som lovat. Hon ringde ett samtal och lovade igen att jag har en bra plats. Tror inte ett skit på det, inte förrän jag ligger i min säng. Så jag har ett dygn på en trång illaluktande buss att se framemot.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar