torsdag 15 september 2011

Cricket

Hade 4 proffskillar som gjorde sitt absolut bästa att förklara alla regler och få mig lika entusiastisk som dem. Kan säga att jag fortfarande inte förstår ett skit av deras regler och det nog var en av de absolut tråkigaste sport jag någonsin tittat på. Det hände absolut ingenting. Varje gång folk jublade satt jag där som ett frågetecken och undrade varför de var så glada.

style="clear: both; text-align: center;">


Vi satt där i 7 timmar, spelarna hade lunchbrejk i 45 minuter och sen tebrejk lite senare, haha. Men jag tror vad de egentligen handlar om är inte spelet utan gemenskapen, komma ifrån sina hustru där hemma och framför allt dricka öl. Så fort ölen tog slut stack nån iväg och köpte fler och dem kostade endast 7 kr. Så även om jag inte uppskattade cricket så hade jag väldigt kul ihop med killarna och jag träffade ytterligare ett gäng australiensare som satt där som våra vänner blivit vänner med när de kollat andra matcher.


Matchen vi kollade på varade i fem dagar, haha. Det finns tydligen matcher som varar 3 timmar och 24 timmar också. Men jag fattar inte att de orkar, de sitter en hel dag i solen dricker en himla massa öl och direkt efter matchen och dricker rum hela kvällen, varenda dag. Jag tog det extremt lugnt med spriten under kvällen tyvärr gjorde inte Adam desamma och jag har aldrig sett han så full under våra 6 månader ihop. Han fick tillsist ta en taxi hem medans vi andra fortsatte att umgås.
Just det, Australien vann efter 5 dagars spel.

2 kommentarer:

  1. Hahaha... Ja karlar o öl o sport... Det brukar aldrig vara till deras fördel ...hehe

    SvaraRadera
  2. Det där med cricket ... Tror ingen förstår sig på det utom dom som är uppvuxna med det.... Knasig sport får jag säga... Håller helt med dig!

    SvaraRadera